вторник, 29 марта 2016 г.

Поділилися досвідом
5 лютого 2016 року в нашій школі пройшло методичне об’єднання  практичних психологів міста.  Цього разу спеціалісти психологічних служб працювали над темою: «Арт- технології в роботі практичного психолога».  Арт-терапія -  означає « лікування мистецтвом».
 Це комплекс методів оздоровлення та психологічної корекції за допомогою мистецтва та творчості. Найбільш популярними і часто використовуваними видами  арт-терапії є: ізотерапія, ігрова терапія, пісочна терапія, музична терапія, фототерапія. Діти в більшості випадків не можуть пояснити словами свої проблеми і переживання, але їх негативні  емоції « виходять» через художнє зображення  більш безпосередньо.
Перед присутніми виступила психолог нашої школи, Педик Т.А., яка поділилася своїм досвідом роботи. Тетяна Анатоліївна розповіла  про результати  корекційно – розвивальної  роботи  з дітьми , що потребують психологічного супроводу,   вона зазначила, що досягти  позитивних результатів у роботі їй допомагають казкотерапія та кольорова терапія.   Саме ці методи арт – терапії найбільше до вподоби школярам. Досягти таких результатів  у роботі  допомагають комфортні умови для таких занять. Справа в тому, що  в нашій школі відкрита студія Гармонія. Тут проходять корекційні, тренінгові заняття з дітьми,  разом з психологом діти роблять постановки лялькових вистав, розігрують казки у постановочному театрі. На базі цієї студії створено шкільний  центр  соціальної реабілітації для дітей з особливими потребами. Тепер у нас можуть навчатись і розвиватись діти , що потребують особливої турботи та уваги.   Школярі  різного віку   із задоволенням беруть участь у казкових виставах. Практичний психолог вміло використовує  театр у своїй роботі.   Малюки та підлітки  не просто  виконують ролі казкових героїв, а виражають свої емоції та  внутрішні переживання. Адже дитина обирає  для себе роль за бажанням, і ,як правило,  персонаж за своїми рисами характеру схожий на дитину , що виконує роль.  Після такої казкової терапії школярі  відчувають себе більш впевненими, спокійними, позбавляються  власних тривог та розчарувань.  Позитивні результати кольорової терапії теж   приємно  порадували присутніх. Тетяна Анатоліївна розповіла, як за допомогою кольорів  корегувати агресію дітей, рівень їхньої тривожності. Психолог  на прикладах показала , як  колір  одночасно допомагає активізувати і вгамувати  пізнавальні процеси  дітей та  їх емоційний фон.  Спеціалістам довелося на собі випробувати  методи казкової та кольорової терапії.  Уже дорослі люди, перетворившись на дітей, грали у казку, придумували діалоги для своїх героїв, обирали кольорові панно. Всім дуже сподобалося.
Романіхіна М.А., практичний психолог д/з « Берізка» ,   поділилася з колегами  особливостями  пісочної терапії, яка теж допомагає  корегувати емоційні переживання дітей. Марія Анатоліївна розповіла , з яким захопленням дошкільнята граються з піском, як покращується від цього їх самопочуття та настрій.
    Краснік Олена Миколаївна , практичний психолог  ЗОШ № 8,  розповіла  про те , що означає маска в сучасній терапії.  Це те, що ми показуємо іншим. Це засіб  захисту і досягнення мети. Ми всі  - актори  в цьому театрі  життя. І у кожного є свої маски. Безліч різних облич. Ми можемо міняти їх як рукавички, не замислюючись, і це давно стало звичкою. Іноді ми так звикаємо до цих образів, що не можемо бути тими, ким  ми є насправді. Олена Миколаївна провела з присутніми  вправу  « Створи свою маску».
Методист з  психологічної служби відділу освіти м. Новогродівка , Макух Ірина Володимирівна,  розказала про особливості використання  асоціативних карток у роботі з дітьми.  Ці кольорові листочки, викликаючи у дітей певні асоціації ,спонукають їх до відвертої розмови, до рефлексії своїх дій, самоаналізу.
Завершилося методичне об’єднання  ще одним методом корекції емоційного стану людини – аромотерапією. Всі психологи нашого міста об’єдналися за гостинним столом і підводили підсумки,  насолоджуючись запашним чаєм із лікарських трав. Ось так буває: і попрацювали,  і погрались, і заспокоїлись.
                                                   

      

Комментариев нет:

Отправить комментарий